11: Arendus- ja ärimudelid

Disciplined agile delivery (DAD)

See on osa distsiplineeritud vilgas tarkvaraarenduse tööriistakomplektist. DAD võimaldab meeskondadel teha lihtsustatud tehnoloogilisi otsuseid lahenduste järkjärgulise ja korduva edastamise jaoks. DAD tugineb mitmesugustele praktikatele, mida toetavad väledad tarkvaraarenduse pooldajad, sealhulgas scrum, vilgas modelleerimine, lahja tarkvaraarendus ja teised. Esialgu juhtisid DADi väljatöötamist Scott Ambler ja Mark Lines. Ambler ja Lines arendavad DAD-i edasi. DAD oli loodud pakkuma sidusamat lähenemist kiirele tarkvaraarendusele; selline, mis püüab täita lünki protsessides, mida Scrum teadlikult eirab, ja selline, mis suudab ettevõtte tasandil skaalata. Ambleri sõnul keskenduvad paljud agiilsed metoodikad, sealhulgas Scrum, XP, AM, Agile Data, Kanban jt lahenduste edastamiseks vajalike tegevuste alamhulgale alates projekti algatamisest kuni teostamiseni. Enne DAD-i väljatöötamist peate töö tegemiseks looma oma kiire metoodika". Paljud väljakutsed, millega meeskonnad silmitsi seisavad, lähevad üle piiride ja meeskonnad peavad otsima muid meetodeid kattuvate osade ja vastuolulise terminoloogiaga. DAD püüab neid väljakutseid lahendada hübriidse lähenemisviisiga, pakkudes IT-lahendusi koos inimestega ja keskendudes õppimisele.

Protsessi eesmärgid

DAD-i kirjeldatakse kui kahekümne ühe protsessi eesmärgi või väljundi kogumit. Need eesmärgid aitavad meeskondadel teha targemaid otsuseid lähtuvalt olukorrast, milles nad silmitsi seisavad. See võimaldab meeskondadel keskenduda tulemustele, mitte protsessinõuete täitmisele ja Agile'i eelduste laiendamisele. See võimaldab teil skaleerida, pakkudes keerulisi strateegiaid silmitsi olevate probleemide lahendamiseks.


Freemium

Freemium, sõnade „free” ja „premium” kombinatsioon, on hinnastrateegia, mille puhul põhitoodet või -teenust pakutakse tasuta, kuid lisafunktsioonide, -teenuste või virtuaalsete teenuste eest tuleb tasuda raha või füüsiliste kaupade eest, mis laiendavad tarkvara tasuta versiooni funktsionaalsust. Selle mudeli alamhulka, mida videomängutööstus kasutab, nimetatakse free-to-play. Ärimudelit on tarkvara jaoks kasutatud alates 1980. aastatest. Tasulise täisversiooni reklaamimiseks on see sageli ajaliselt piiratud või piiratud funktsiooniga versioon. Mudel sobib eriti tarkvara jaoks, kuna levitamise hind on tühine. Seega kaotatakse vaba tarkvara litsentside väljaandmisel vähe, kui pole lubatud olulist inimsöömist.

Tootepiirangute tüübid.

Toote või teenuse tasuta versiooni piiramise viisid on järgmised:

  • Piiratud funktsioonid: tasuta videovestluse klient ei pruugi sisaldada kolmepoolseid videokõnesid. Enamik tasuta mänge kuulub sellesse kategooriasse, kuna need pakuvad virtuaalseid esemeid, mille ostmine mängusisese valuutaga on võimatu või väga aeglane, kuid mida saab kohe osta pärisrahaga.
  • Piiratud maht: Näiteks SQL Server Express on piiratud andmebaasidega, mille maht on kuni 10 GB.
  • Piiratud kasutuslitsents: Näiteks on enamik Autodeski või Microsofti täisfunktsionaalseid tarkvaratooteid haridusloaga õpilastele tasuta. Mõni rakendus, näiteks CCleaner, on tasuta ainult isiklikuks kasutamiseks.
  • Piiratud kasutusaeg: enamus tasuta mänge võimaldavad kasutajal mängu mängida järjepidevalt piiratud arvul tasemetel või pööretel; mängija peab kas mängimiseks ootama teatud aja või omandama õiguse rohkem mängida.
  • Piiratud tugi: prioriteetne tehniline tugi või reaalajas tehniline tugi ei pruugi olla saadaval mittemaksvatele klientidele. Näiteks pakub Comodo kõiki oma tarkvaratooteid tasuta. Selle lisatasu pakkumised lisavad ainult mitmesugust tehnilist tuge.
  • Piiratud või puudub juurdepääs võrguteenustele, mis on saadaval ainult korduvate tellimuste ostmisel.
Mõni tarkvara ja teenused muudavad prooviperioodi jooksul kõik funktsioonid tasuta kättesaadavaks ja seejärel selle perioodi lõpus uuesti piiratud funktsioonidega tasuta versiooniks. Kasutaja saab esmaklassilisi funktsioone avada, makstes freemiumi mudeli alusel litsentsitasu.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid